آسیای پساکرونا

 

 

 

به لطف خدا، بعد از یکسال و نیم دوندگی و پیگیری از انتشارات در کنار شش ماه کار ترجمه و بررسی و روان سازی مستمر متن، بالاخره پس از دوسال، کتاب آسیای پساکرونا به چاپ رسید...

شیوع کووید۱۹ از نظر تحولات جهانی بسیار حائز اهمیت است. بزرگترین ضربه کرونا، به مفهوم جهانی شدن بود. در شرایطی که کشورها مجبورشدند برای جلوگیری از شیوع کرونا مرزهای خود را ببندند، ایده #جهانی_شدن رو به افول گذاشت و استراتژی کشورها به سمت تولید داخل مرزها و تشکیل زنجیره های ارزش منطقه ای تغییر کرد.این روند به# جهانی_زدایی مشهور شد و تا به امروز هم آثار آن در سیاست اقتصادی کشورها مشهود است. در این میان، آسیا بدلیل جمعیت بالا، افزایش قدرت خرید و برخورداری از یکسری مزیت های رقابتی، در مقایسه با بلوک غرب، پیشروی قابل توجهی خواهد داشت.این تغییرات، جنگ های نیابتی مختلفی را در نقاط مختلف جهان (بویژه آسیا)رقم خواهد زد. (همانطور که در اوکراین و فلسطین نیز آشکار شد.)

تغییرات هژمونیک در دنیا با محوریت کشوهای آسیایی درحال وقوع است و این کتاب ضمن بررسی تاریخچه وقایع شیوع کرونا از زمان رسمی شدن تا اوایل تاریخ ساخت واکسن(۲۰۲۱-۲۰۱۹) با عینک اقتصادی، تحولات را تحلیل و چشم اندازی از آینده ارائه می دهد. موج جهانی زدایی، منطقه گرایی، توسعه مبتنی بر #انقلاب_صنعتی چهارم و چالش های توسعه پایدار و سبز برای آسیا از جمله مهمترین موضوعات اشاره شده در این کتاب است.
همه افرادی که به تحلیل های اقتصادی علاقه مندند و آشنایی با روش های ارزیابی شرایط سیاسی و اقتصادی برایشان جذاب است، مخاطبان این کتاب خواهند بود.

 این کتاب توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده و از سایت این انتشارات قابل تهیه است.

 

لینک خرید